«Transparantie en participatie, ook in een fusieverhaal»

Op 15 februari 2017, over deze onderwerpen: Beleid & financiën

Sinds de verlenging van de termijn om als gemeente, die in een traject van vrijwillige fusie treedt,  in aanmerking te komen voor 500,- euro schuldovername per inwoner, blijft het in Noord-Limburg geruchten regenen. Zo zijn er de gesprekken in Hamont-Achel, Neerpelt en Overpelt. Zo is er de CD&V in Hechtel-Eksel die een info- en gespreksavond organiseert omtrent een mogelijk fusie. Zo is er de gemeente Bocholt die via haar Facebookpagina de bevolking omtrent een mogelijke fusie op een ludieke wijze kietelt. De jongste dagen werd ook Peer opnieuw in een aantal mogelijke fusieverhalen genoemd, maar in Peer geldt schijnbaar vooralsnog totale radiostilte.

Het schepencollege heeft met het oog op een mogelijke fusie altijd gehamerd op het belang van draagvlak bij de Perenaars. N-VA Peer deelt die mening. Wij vragen dan ook dat het schepencollege de Perenaars in alle transparantie van in het begin betrekt in een fusieverhaal. N-VA Peer hoopt dat het schepencollege snel meer duidelijkheid verschaft over de jongste geruchten.

Op 10 februari 2016 brachten we reeds informatie over mogelijke fusies op deze website onder artikel: Een fusie voor Peer?