Goed om weten.

Op 25 december 2014, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Verkeer & Openbare werken

Als de gemeente werken laat uitvoeren is het mogelijk dezelfde soort werken op uw eigendom te laten uitvoeren. De gemeente betaalt de werken voor u niet. U betaalt ze, maar het is mogelijk bij het uitvoerend bedrijf betere voorwaarden te bedingen. U moet weten welke firma betrokken is, waar de werken uitgevoerd worden en wanneer.

Bijvoorbeeld. De MGR Broekxstraat werd gedeeltelijk geasfalteerd en van boord voorzien. Een eigenaar heeft gebruik gemaakt van de gelegenheid en privé ook wat werken laten uitvoeren. We weten niet of er iemand in de Reppelerweg ook dat idee gehad heeft. Hier betrof de verbetering alleen uit een laag teer met kleine kiezel. Werken niet echt nodig op dat weggedeelte maar eerder op het gedeelte in slechte toestand verderop.

Prioriteiten voor werken aan de wegen kunnen en moeten objectief vastgelegd worden. Een lijst van de gemeentewegen met een beoordeling volgens bepaalde criteria van de staat waarin ze zich bevinden, gekoppeld aan het belang en gebruik van de wegen, is daarbij vereist. We hebben de indruk dat de staat ofwel niet goed opgemaakt of niet goed gevolgd wordt.