ULM vliegveld in Peer

Op 20 mei 2013, over deze onderwerpen: Paramotoren & ULM

Een club uit Lommel heeft in 2012 een aanvraag ingediend bij de gemeente voor de installatie van een ULM vliegveld in Peer ( Middendijk). Ondanks de talrijke, ernstige bezwaren van omwonenden, natuurorganisaties en officiële instanties( zelfs van de gemeente Meeuwen-Gruitrode) werd de milieuvergunning gegund door het college, en wel op 28 december 2012!?

N-VA Peer heeft zijn standpunt betreffende de realisatie van een ULM(en uitbreiding tot paramotoren) vliegveld in Peer verduidelijkt aan het college van burgemeester en schepenen.

N-VA Peer vindt dat dit vliegveld er niet mag komen. De Perenaar is er niet bij gebaat, integendeel. Er zijn voldoende alternatieve vliegvelden in de omgeving waar het twintigtal personen(maximum toegelaten aantal ULM ‘s), waarvan een viertal uit Peer,) hun hobby kunnen uitoefenen.

Bij de provincie zouden er heel wat negatieve adviezen zijn. Het dossier overgemaakt aan de provincie bevatte volgens ons al voldoende bezwaren. Wordt er bij ongunstig resultaat misschien uitgekeken naar een andere locatie in Peer? Er rijzen nogal wat vragen rondom deze zaak.

De N-VA fractie heeft het huidige college de vraag gesteld of het nog achter de realisatie van dat vliegveldje op Peers grondgebied staat. De vraag is nog niet beantwoord met een ja of nee. Men wacht op de beslissing van de provincie.

N-VA Peer verwacht van het college duidelijke communicatie en standpunten en hoopt dat die er in de toekomst komen.