Toelage stookolie en propaan in bulk: wat is correcte informatie?

Op 10 november 2022

1) De website van de stad Peer vermeldt dat de stookoliepremie 225 euro bedraagt .

Dit is niet correct.

2) Gaan we in dat artikel naar “Meer informatie” komen we bij de FOD economie terecht en lezen:

Een toelage van 300 euro netto wordt eenmalig en forfaitair aan iedere rechthebbende toegekend die tussen 15 november 2021 en 31 maart 2023 een levering van een bedrijf heeft ontvangen, als tussenkomst in de betaling van de levering van huisbrandolie of propaan in bulk bestemd voor de verwarming van zijn hoofdverblijfplaats.

Deze toelage wordt toegekend op basis van een aanvraagformulier dat door de rechthebbende behoorlijk ingevuld en online ingediend wordt (via een elektronisch platform).

U kunt het in te vullen formulier ook afdrukken of aan uw verdeler vragen en het naar behoren ingevuld tot en met 10/01/2023 per aangetekende zending aan de FOD Economie zenden op het volgende postadres:

Dit is nog niet correct.

3) We lezen op de website van Economie.fgov.be onder  “Nieuws”.

Energie: op welke steunmaatregelen heb je recht (28 oktober 2022)

Daarnaast heb je de stookoliecheque. Elk huishouden aan wie een leverancier tussen 15 november 2021 en 31 maart 2023 huisbrandolie (stookolie) of propaan in bulk heeft geleverd voor de verwarming van het hoofdverblijf, kan de toelage éénmaal aanvragen ongeacht het aantal leveringen dat je kreeg. De regering besliste om die toelage van 225 euro te verhogen naar 300 euro netto. Je kan de stookoliecheque aanvragen tot en met 30 april 2023. Deed je al een aanvraag voor 225 euro, dan krijg je de resterende 75 euro nog automatisch gestort. Je hoeft daarvoor geen  bijkomende stappen te ondernemen.

Dit laatste is correct.